II. rész: Mely alapbeállí...

II. rész: Mely alapbeállítások kellenek a vállalkozások weboldalaira?

II. rész: Mely alapbeállítások kellenek a vállalkozások weboldalaira?

II. rész: Mely alapbeállítások kellenek a vállalkozások weboldalaira? Avagy melyek azok az alapvető funkciók az oldal kinézetén kívül, melyek nélkülözhe

II. rész: Mely alapbeállítások kellenek a vállalkozások weboldalaira?

Avagy melyek azok az alapvető funkciók az oldal kinézetén kívül, melyek nélkülözhetetlenek ahhoz, hogy a kedves vásárló ne kattintson el a weboldalunkról?

Érdemes a vállalkozás jellegzetes szimbólumait az oldal tetejére kiraknunk, ugyanis az első benyomás itt kezdődik rögtön az első kattintás után.
Nélkülözhetetlen a navigációs menü, ezt rendszerint a weboldal tetején vagy bal oldalán keresik először a vásárlók.
Igen nagy jelentősége van az ún. keresőbox meglétének, az érdeklődők ennek segítségével tudnak az oldalon keresni, a bevett szokás szerint ennek pedig az oldal jobb felső szegletén szokott lenni a helye.
Amint az olvasó leér az weboldal aljára, a lábléchez jut és itt szokta keresni az impresszumokat, elérhetőségeket, ezért ezeket javasolt ide elhelyezni, hiszen főleg az utóbbinak kirívó, jól észrevehető helyet kell szentelnünk.  

Mi legyen a főoldalon

 
A főoldalon - amennyiben nem ezen szeretnénk véghezvinni az értékesítési folyamatok nagy részét – legfőképpen csak az alap információk legyenek feltüntetve, mint pl. a gyors cégismertető (mondanunk sem kell, hogy a cégbemutatás legyen figyelemfelkeltő és informálja az érdeklődőt többek közt arról is, miért essen a választása pont az Ön vállalkozására). Javasolt egy személyes hangvételű megszólítás a célközönség felé – pl. egy őket érdeklő témát taglalva.
 
Azt mindenképpen tartsuk szem előtt a weboldal készítés alkalmával, hogy ne árassza el túl sok tudnivalóval az érdeklődőket, mert aki először téved ide, biztos nem fog hosszasan böngészni az információk között, mert valószínűleg konkrétumokat fog keresni, és ezeket nekünk kell jó előre felismerni, hogy mik tartoznak ebbe bele. Leírás a szolgáltatásról? Terméklista? Árak? Referenciák? A vásárló úgyis az első benyomás alapján fog dönteni, amint rákattint a kezdőoldalra, hogy tovább navigál ezen az oldalon, vagy elkattint máshová.
Ha azt szeretnénk, hogy késztetést érezzen a vásárló a megrendelés véghezvitelére, javasolt a főoldalra, egy jól észrevehető helyre kitenni pl. egy „Kérjen árajánlatot” vagy egy „Megrendelés” gombot vagy éppen olyan szövegrészt, ami ezekre a gombokra való ugrást könnyítik meg.
 
A bővebb információkat elég betenni a navigációs menün belülre, inkább az aloldalak közé.

Ha a főoldalon csak pár szóban lett ismertetve a cég, akkor javasolt az egyik aloldalban aprólékosabban bemutatni a vállalkozás profilját, belemerülni a fő tevékenységi körökbe és a szolgáltatás mechanikájába. Tanácsos külön rovatban felsorolni a referenciákat, feltüntetni az árlistákat, tulajdonképpen ezek az információk hozzájárulnak a vásárló kedvező döntéseihez, hogy végül az Ön cégénél tegye le a voksát.
Mivel minden cég más, ezért minden weboldal is különböző lesz, de egyben hasonlítanak egymásra: egyiknél sem javasolt kikerülni az alapszabályokat, úgyis maga az ember kreálja a felhasználói élményt, és ez nem azon múlik, hogy mi mennyire tökéletesen adjuk elő magunkat.